مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید
سرخط خبرها

واکسن‌های کووید ۱۹ برای بیماران سرطانی خطرناک نیستند

  • کد خبر: ۸۷۸۹۳
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
واکسن‌های کووید ۱۹ برای بیماران سرطانی خطرناک نیستند
تزریق واکسن کرونا یا عدم تزریق آن از اصلی‌ترین دغدغه‌های مبتلایان به سرطان است و این بیماران باید بدانند که صرف نظر از هر نوع درمان، می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند، زیرا نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند که واکسن‌های کووید ۱۹ برای اکثر بیماران سرطانی ایمن و موثر هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از مدیسن نت، در بیماران سرطانی خطر ابتلاء به بیماری شدید و مرگ ناشی از کووید ۱۹ بالا است، زیرا سیستم ایمنی آنها به دلیل بیماری یا درمان آنها ضعیف شده است.

دکتر «جاستین گینور»، محقق ارشد این مطالعه و دانشیار دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، گفت: «ما این مطالعه را انجام دادیم زیرا داده‌های محدودی در مورد ایمنی واکسن‌های کووید ۱۹ در افراد مبتلا به سرطان وجود دارد.»

این مطالعه شامل بیش از ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به انواع سرطان‌ها بود که دو دوز کووید ۱۹ دریافت کرده بودند. ۳۲ بیمار نیز دوزهای تقویت کننده واکسن را دریافت کرده بودند.

نتایج نشان داد بدون توجه به اینکه افراد چه نوع واکسنی را دریافت کرده بودند، پاسخ‌های ایمنی بیشتر بیماران سرطانی برای محافظت از آنها در برابر کووید ۱۹ شدید، کافی بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کند افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، از جمله بیماران سرطانی، دوزهای تقویتی واکسن را دریافت کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد بیماران سرطانی که قبلاً به عفونت کووید مبتلا شده بودند، پاسخ ایمنی قوی‌تری به واکسیناسیون داشتند. سنین بالاتر پاسخ‌های ضعیف‌تری را به همراه داشت و ایمنی ایجاد شده توسط همه واکسن‌ها به مرور زمان کاهش می‌یابد.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->